2016. július 17., vasárnap

Vegital növényi ital automata



Aki ismer, tudja, hogy bizonyos dolgokban mennyire régimódi vagyok. Ez azt jelenti, hogy általában ellenállok a modern technika vívmányainak, néha nevetségesen feleslegesen. Amikor a férjemtől megkaptam az első okostelefonomat, egy fél évig a közelébe se mentem, nem voltam hajlandó használni. Amikor már mindenki habszifont használt, én ellenálltam, amíg anyukám meg nem elégelte, és nem vett nekem egyet karácsonyra. Azóta számtalanszor bizonyult hasznosnak. 51 éves vagyok, de soha nem volt mosogatógépem... Tudom, mindez egyáltalán nem erény, csak valami mánia. Ezek után el lehet képzelni, hogy mi volt a hozzáállásom egy ilyen növényi ital készítő automatához... De megkaptam a születésnapomra, így elkezdtem használni. Mivel jó ideje nem fogyasztok magokat, így nálam főleg kókusztej készül belőle, ami egész egyszerűen isteni. Tiszta, minden mellékíztől mentes, könnyű ital. Imádom. A másik hasznos funkciója nálunk az lesz, hogy apukám rizstejét is el tudom vele készíteni, ami hihetetlen spórolás! A gép rendszeres használat mellett lényegében két hónap alatt visszahozza az árát. Tegnap csináltam benne cukkini-fehérrépa krémlevest. Csak mindent belepakoltam, és elindítottam a "Krémleves" programot.

A kókusztejhez:
4 mérőpohárnyi reszelék (kb. 10 dkg)
1 ek. eritrit
1 csipet só
1 ek. olaj (Paleolaj a legjobb)
1 liter víz (illetve annyi, hogy a tartályon jelzett maximum szintet ne haladja meg túlzottan)

Mindent beletöltünk a gép műanyag tartályába, elindítjuk a "Száraz mag" programot és hagyjuk a gépet dolgozni. Sípolással jelzi, amikor kész van. Szuper bébiételeket is lehet vele készíteni, a tejkészítésből megmaradt szárazanyagot pedig bele lehet sütni sütikbe. Ha kókusztejszínre akarjátok használni, akkor a fenti receptnél az olaj helyett 5 dkg folyékony kókuszzsírt adjatok hozzá.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Elmíra!
    Botyánszki Erika vagyok, 46 éves,4 gyermek édesanyja.Már évek óta tudok az önök munkásságáról.de még soha nem olvastam el egyetlen könyvüket.(nem jól tettem)Mostanra jött el az az idő amikor nem tudnak értelmes diagnózist az orvosok felállítani bajaimra. Szerencsére van egy kedves ismerősöm aki lelkes követője az önök mozgalmának és így végre én is elolvastam (én csak csirkés könyvnek nevezem)az egyik könyvüket.Megdöbbenve láttam meg, hogy mennyire egybecsengenek az önök állításai az én "nagy élettapasztalataimmal".Nagy elánnal kezdtem el a változtatásokat az étrendemben.Bizonyára gondolja,hogy szeretnék valamit kérdezni. Természetesen,de előbb szeretném megköszönni, hogy ezeket a könyveket és recepteket megalkották nekünk! Önök nagy úttörők és néha szélmalomharcosok is!Köszönöm!
    Csak azért folyamodom önhöz, mert hosszas netes keresés után sem leltem meg a választ:Magyarországon lehet maniókát, édesburgonyát termeszteni? Ha igen hol teszik ezt Magyarországon, mert nekem is van egy kis földem és volna lehetőségem a termesztésre.Persze utána olvastam és láttam, hogy trópusi stb növények, de látunk már Magyar banánfát is (igaz üvegházban :))Amúgy meg az egyik üzletlánc előszeretettel árul édesburgonyát és nem hiszem hogy több ezer km-ről utaztatja Német, vagy Magyarországra.Reményeim szerint van önnek ezen témáról információja és nagyon hálás lennék,ha ezt megosztaná velem! Köszönöm türelmét! Nagy Tisztelettel:Botyánszki Erika

    VálaszTörlés
  2. Kedves Erika! Mivel ez egy nyilvános fórum, inkább privátban folytassuk a beszélgetést. Ha ad egy e-mail címet, ott válaszolok a kérdésére. Üdvözlettel, Elmira

    VálaszTörlés