2014. szeptember 21., vasárnap

Thai zöldségleves



Ezt még nyáron csináltam Gödöllőn, és nagyon ízlett. Gyors és egyszerű, ám rendkívül ízgazdag leves. A hűvösebb napokon is jó szolgálatot fog tenni. A szakácskönyvírás finishében vagyok, ilyenkor már minden perc számít és eléggé telítődve vagyok a különféle finomságokkal. Éppen megfelelő étek most nekem egy nagy lábasnyi leves, amit pár napig eszegethetek. Csodálatos új recepteket alkottam az új könyvhöz, nagyon izgalmas, szép project volt. Egy-egy ilyen időszak után gyakrabban helyet kapnak a konyhámban az egyszerű ételek.

1 ek. kókuszzsír
1 csomó újhagyma vagy 1 szál póréhagyma
3 gerezd fokhagyma
3 db sárgarépa
2 db fehérrépa
1 kk. kurkuma
1/2 kk. őrölt koriander
1 kk. gyömbér
1 kk. curry por
1 piros csili

1 zöldcitrom
1 dl kókusztej

A kókuszzsíron megpirítjuk a felkarikázott újhagymát, hozzáadjuk az aprított fokhagymát, a darabolt répákat, az összes fűszert és a sót. Felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje, és puhára főzzük. A csilit kihalásszuk belőle, kevés zöldcitrom lével és kókusztejjel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése