2014. szeptember 6., szombat

Születésnapi reggelim


A születésnapom már rég elmúlt, de most találtam meg ezt a képet, amit aznap reggel kattintottam mielőtt nekiláttunk volna elpusztítani a finomságokat. A kávéról sajnos le kellett állnom, pedig imádom, így mostanában teázom, és az is többnyire nem fekete, hanem vörös tea (Rooibos). Előző nap sütöttem pár áfonyás muffint, hogy legyen valami édes is. Mi általában nagyon komplett reggelit eszünk, az ebéd gyakran kimarad, és a következő étkezés már a vacsora. Az elmúlt időszakban drasztikusan csökkentenem kellett a magliszt evést, de a születésnapomon nem hagyhattam ki egy zsömlét. Készen vásárolt példány volt, a Paleonasi cég terméke, és szerintem a legjobb a most piacon lévő dolgok között. A mangalica kolbász még a tavalyi szentesi küldeményekből maradt, szép lassan eszegetjük. Sajnos idén már nem lesz lehetőség rendelni, csak ha az ember lemegy Szentesre és részt vesz a vágásban. Viszont kedvező áron lehet így hozzájutni a húshoz és egyéb hústermékekhez.

Hozzávalók 6 db muffinhoz:
2-3 tojás (mérettől függően)
egy csipet szódabikarbóna
5 ek. finomra reszelt alma
3 ek. eritrit
pici fahéj és vanília
3 ek. őrölt mandula
3 ek. gesztenyeliszt
a tetejére pár szem áfonya

A tojásokat kikeverjük a szódabikarbónával, az almapürével, az eritrittel, és a fűszerekkel. Hozzáadjuk a mandulát és gesztenyelisztet. A muffinformába öntjük, a tetejére szórunk pár szem áfonyát, és 180 fokon, kb. 25-30 perc alatt megsütjük. Áfonya helyett persze nyugodtan lehet más gyümölcsöt tenni a tetejére.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Elmira!
    Megkérdezhetem, hogy mi volt az oka a drasztikus magliszt-bevitel csökentésének? Esetleges okulás miatt kérdezem...
    köszi
    Mária

    VálaszTörlés