2014. szeptember 30., kedd

Sütőtökkrémes tojáspalacsinta


Na, ez egy olyan ritka reggel volt, amikor inkább valami édeset kívántam, mint sósat. Egyébként szinte minden nap tojásrántottát, lágytojást, zöldséget, bacont, kolbászt eszünk. (Illetve én maradék főtt ételt is szívesen eszem reggel.) Tegnap sütöttem egy csomó sütőtököt, tehát adott volt az egyik alapanyag. Várakozáson felül finom lett. Én kicsit több citromlevet is elbírtam volna benne, de a férjem nem barátja a savanyú ízeknek, úgyhogy inkább az ő ízléséhez igazítottam a tölteléket. Nem utoljára készült nálunk ez a recept, az biztos!

6 darab palacsintához:
4 nagy tojás
1/2 dl kókusztejszín
1 dkg nyílgyökér liszt
kókuszzsír a sütéshez
A töltelékhez:
10 dkg To-tu krém
1/2 kk. vanília őrlemény
6 g Xukor zéró 4x
pár csepp zöldcitrom lé
1 zöldcitrom reszelt héja
20 dkg sült sütőtökhús
2 ek. kókusztejszín

A palacsintákhoz csomómentesre keverjük a tojásokat a kókusztejszínnel és a nyílgyökérliszttel. Egy kevés kókuszsíron hat palacsintát sütünk belőle. A töltelékhez tálba tesszük a To-tu krémet, a vaníliával, édesítővel, zöldcitrom lével és héjjal, sütőtökkel és kókusztejszínnel simára keverjük és a kész palacsintákba töltjük.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Elmira!
    Azt szeretném kérdezni, hogy a nyílgyökérliszt terheség alatt fogyasztható-e?
    köszi
    márti

    VálaszTörlés
  2. Kedves Márti, Igen, nyugodtan fogyasztható, hasonló, mint a tápióka keményítő. (Kis mennyiségben ajánlom csak, mert magas a szénhidráttartalma.)

    VálaszTörlés