2014. április 7., hétfő

Két finomság pár nap alatt


Sokszor elgondolkodtam már, hogy annak ellenére, hogy kiváló magyar alapanyagokkal rendelkezünk, miért nem készít senki szárított sonkát itthon? Olaszországban és Spanyolországban nagy hagyománya van ennek, fantasztikus szárított sonka kultúra van, és én imádom is ezeket a hosszan érlelt finomságokat. Nem tudom, ismeritek-e "A Sonkás" nevű üzletet (A Fény utcai piacon illetve Gödöllőn található)? Szombaton rendhagyó módon betévedtem a gödöllői boltba és a kedves eladó úriember ajánlotta, hogy kóstoljak meg egy hazai készítésű szárított, hosszan érlelt sonkát. Nagyon finom volt, úgyhogy vettem is belőle, és persze kifaggattam, hogy ki készíti és hol. Hát kiderült, hogy a tulajdonos saját műve, azt hiszem, Sonkák sonkája vagy a Sonkás sonkája? a neve. Másfél évig érlelődik, és bár a fajsúlyosabb olasz vagy spanyol sonkákhoz képest még így is nagyon fiatalnak tűnik az íze, így is nagyon-nagyon ízletes.

A cégről bővebb információ itt:
www.sonka.hu




A másik kellemes élmény a Paleo Kamrában ért, ahol elég gyakran megfordulok. A tulajdonos édesanyja ajánlotta, hogy kóstoljam meg az islert, ami őszerinte nagyon finom. (Nem vagyok nagy isleres amúgy, de ezt ki kellett próbálni.) Hű, de pozitív meglepetés volt! Semmi szárazság, semmi nyögvenyelősség, omlós, kellemes tészta, kiváló lekvár (natúr szilva), jó arányok, finom a bevonó csoki. Szóval röviden szólva mindenkinek ajánlom kipróbálásra, ha eddig még nem történt meg :-)

A Paleo Sütőműhely terméke.

Link itt:

http://www.paleosutomuhely.com/isler.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése