2013. április 24., szerda

Epres-mandulás pite eperszósszal



Kaptam egy csodás receptet Kamarás Adrienntől, aki nemrég kezdte el a paleo életformát, és ez az első sütemény kreációja! Hűha, képzeljétek, milyen lesz a többi :-) Köszönjük, ki fogjuk próbálni! Úgyis mindjárt dúlni fog az eperszezon.

Hozzávalók:
2 tojás
3 ek. xilit
vanília
3 ek. kókuszliszt
3 ek. mandulaliszt
10 szem friss eper
kb. dkg szeletelt mandula
Az eperszószhoz:
10 szem eper
2 ek. xilit
2 ek víz


2 tojást kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá, a sárgáját pedig 3 evőkanál Xilittel, pár csepp vanília aromával szintén felvertem. (nem mértem le semmit, csak kanalat használtam, mint mértékegység - nálam pedig inkább éttermi, kerekebb és kisebb fejű evőkanál van otthon). A sárgájába kevertem még 3-3 kanál kókusz és mandulalisztet, óvatosan belekevertem a tojáshabot és 8-10 szem epret (nem fagyasztottat!) apróra vágva szintén belekevertem. Egy őzgerinc formát használtam (szilikon anyagút) aminek az alját teljesen teleszórtam szeletelt mandulával. Erre rákanalaztam a sűrű eperdarabos krémet, és 180-200 fokos előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem (kb. 30-40 perc) A formából a végén kiöntöttem, így lett a teteje mandulás.
Az eperszószhoz: 8-10 szem epret szintén feldaraboltam, 2 evőkanál Xilittel és 2 evőkanál vízzel egyszer felforraltam, majd botmixerrel összepépesítettem. (A szószt nyersen is lehet készíteni.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése