2012. március 10., szombat

Bárányburger


A minap említett, Mészársteak nevű hentesüzletből származó bárányburgereket ebédre ettük meg. Köretnek először megpároltam a kelbimbót, majd előfözött, egész gesztenyékkel együtt kicsit átpirítottam azon a zsíron, ami a burgerekből kisült. Ne legyetek restek ellátogatni ebbe az üzletbe (a Nagycsarnok alagsorában található), mert olyan minőségű húst árulnak, amivel a halandó polgár nem gyakran találkozik Budapesten. A húsnak lényegében alig volt víztartalma, nem tudom, honnan származott a bárány, de a neveltetése kiváló lehetett. Az ízesítés (citrombors, zöldcitromhéj, rozmaring, só) istenien kiemelte és kiegészítette a bárányhús gazdag ízeit. A három duci gombócszerű burgert én kettévágtam, így könnyebben átsült. Bőségesen elég volt kettőnknek, még maradt is egy darab.

2 megjegyzés:

  1. Ki fogom próbálni ezt a bárányburgert, istenien hangzik! Ma az ott vásárolt ökörpofából készült stracotto lesz, hát földöntúli lett az is, én ilyen omlós marhahúst még nem pipáltam (csak méregdrága étteremben) :)
    szakesz

    VálaszTörlés
  2. Nagy élmény igazán jó minőségű alapanyagokból főzni, és örüljünk neki, hogy lassan megjelennek itthon is a minőséget képviselő vállalkozások. A hentes szakma is nagyon leamortizálódott az elmúlt néhány évtizedben, és a séfek külföldről hozzák be a jó hús alapanyagot. Pedig itthon minden környezeti feltétele meglenne a kiváló minőség előállításának.

    VálaszTörlés