2012. február 11., szombat

Valentin napi gyümölcsszívek


Namost itt fennforgás van. Nem szoktam ünnepelni a Valentin napot, de idén terveztem, hogy ünnepi vacsorát készítek pour deux, amolyan gyertyafényes félét. Erre kiderült, hogy a férjem elutazik kedden, így ebből nem lesz semmi, viszont ma estebéd vendégünk jön a szülinapját ünnepelni, tehát kellett valami desszert. Ezt szerettem volna keddre megcsinálni, de így ma készült el. Szeretettel átadom Nektek, Ti még megbűvészkedhetitek keddre :-) A tepsi mérete kb. 30X40 cm. Azt már mondanom sem kell, hogy a gyümölcsök a mélyhűtőből, sógornőm kincsei közül kerültek elő.

A piskótához:
6 tojás
7 dkg eritrit
pici vanília
7 dkg kókuszliszt
A zseléhez:
30 dkg málna és ribizli vegyesen (nálam 2/3 volt a málna)
10 dkg xilitből és 1 ½ dl vízből főzött szirup
1 tk. agar-agar

A piskótához ez alkalommal nem választottam ketté a tojásokat, mert nem kell, hogy magas legyen, csak alaposan felvertem őket az etritrittel, a vaníliával és végül apránként beleszitáltam a kókuszlisztet. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. (Légkeverésen nem tart addig, csak az enyém épp elromlott.)
A gyümölcsöt turmixoltam és átpasszíroztam. A xilitből és a vízből szirupot főztem, úgy, hogy beletettem az agar-agart még a főzés elején, mielőtt felmelegedne a folyadék. A forró szirupot belekevertem a gyümölcspürébe, és kicsit állni hagytam. Langyosan a piskóta tetejére öntöttem és hagytam megdermedni. Szív alakú darabokat vágtam ki belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése