2012. február 9., csütörtök

Kakaós csiga forró kakaóval


Kakaót kakaóval? Ezt a csodás csiga receptet Hatvani Csillától kaptam, aki az Áfonyás kosárkám tésztáját tovább hasznosította J. A forró kakaót én adtam hozzá, mert hideg van, és leszoktam a kávéról. A teázás teljesen más élményt ad, a kávé intenzitását nem pótolja. Viszont a forró kakaó igen. Úgyhogy mostanában – vén fejjel – én, aki soha nem kakaóztam, télvíz idején néha megiszom egy-egy csésze forró kakaót. Csilla két pici gyereket nevel, tehát a gondolatmenetében benne van a szempont is, hogy mi az, amit egy kisgyerek is szívesen elfogyaszt. Hát ezt a kakaós csigát biztos! A kedvenc reggelim mindenek felett a tojásrántotta, de ma két ilyen csiga és egy kis csésze kakaó után úgy érzem, hogy 1. kellően átmelegedtem a nap elkezdéséhez, 2. egyhamar nem leszek újra éhes…
Nem kétlem, hogy nálam sokkal művészibben is el lehet készíteni, csak sajna én ma rohanok, de a koncepciót már értitek, lehet alkotni!

A tésztához:
25 dkg őrölt mandula
5 dkg Nature Cookta kókuszliszt
3 dkg porított xylit
1 kk. sütőpor
5 dkg puha ghí vagy lereszelt kókuszzsír (különben szemcsés marad)
2 kis tojás
A töltelékhez:
10 dkg kókuszsír
2-3 csapott ek. natúr kakaó
4-5 ek. xylit (vagy ízlés szerint)
A forró kakaóhoz:
személyenként 2 dl higított kókusztej (nekem különben túl zsíros, de márkától is függ) vagy kesutej
1 tk. kakaó
1 tk. xylit
1 csipet fahéj és/vagy vanília

A tésztához összegyúrjuk a hozzávalókat és két lap szilikonos sütőpapír között kinyújtjuk. A töltelékhez egy kis lábasban megolvasztjuk a kókuszzsírt, belekeverjük a kakaót és a xylitet, és addig kevergetjük, amíg szépen beleolvad. Annyira kihűtjük, hogy kenhető massza legyen belőle. (Kicsit nyúlós, karamelles állaga lesz.). Egyenletes rétegben a tésztára kenjük, és a tésztát a sütőpapír segítségével feltekerjük. Töredezni fog, nem pánikolunk, hanem a rudat szépen felszeleteljük és a csigákat egyenként átemeljük egy sütőpapírral vagy szilikon lappal kibélelt, lapos tepsire. Utólag kézzel formázunk rajta, hogy minél kerekebb legyen. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. Kihűtjük és tálaljuk.


33 megjegyzés:

  1. Kedves Elmira!
    Nagyon tetszik mindkét recept, biztosan kipróbálom.
    Az őrölt mandula héjas mandulát jelent?
    Köszönöm.
    Ágnes

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ágnes, nem, hámozott, őrölt mandula.

    VálaszTörlés
  3. Tökéletes lesz egyetemen 2 óra között elmajszolni egyet belőle! Muffin helyett e héten ezt viszek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó pár naposan is, most ettem meg az utolsót.

      Törlés
  4. nagyon macerás a nyírfacukor-zsír-kakaó keverék. A cukor, ha túl hirtelen hűl, kicsapódik és ruganyos helyett kőkemény lesz. Egyszerűbb étcsokoládét olvasztani és azt rákenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosítok, ha kevergetjük, akkor visszakristályosodik. Nyugodtan lehet vízfürdőben hűteni viszont, ha nem akarjuk kivárni, hogy magától lehűljön, attól nem lesz baja, próbáltam. :)

      Törlés
  5. Nálam nem volt vészes, és bírom azt az enyhe "nyúlósságát". Az étcsoki kompromisszum, mert van, aki annyi cukrot sem akar enni.

    VálaszTörlés
  6. Ez a kakaós csiga finomabb, mint az eredeti változat. A lányom allergiás a mandulára, mi így gesztenye lisztből csináltuk.
    Nagy sláger lett. A farsangi bulira is ez lett rendelve.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Elmira!
    Minden receptnek nagyon örülök,így voltam a kakaós csigával is.A tésztájával nem volt probléma,de a kakaó krémmel birkóztam .Összeolvasztásnál egy kis kókuszolaj nem akart közé keveredni,ha kezdtem hűteni kőkemény lett.Na jó újra melegítettem rajta gondoltam majd melegen rákenem,de a tésztán lett kőkemény nem tudtam feltekerni csak összetördelt formában .Nagyon sokat kínlódtam vele.Segíts mi lehetett a baj.
    Üdvözlettel: Tünde

    VálaszTörlés
  8. Kedves Tünde, nálam is ugyanaz volt a helyzet, a zsiradék egy része kicsapódik, de én nem foglalkoztam ezzel, így kentem a tésztára. Furcsa, hogy azt mondod, kőkemény lett a kókuszzsír, mert ahhoz azért jócskán kell hűteni. Kaptam valakitől egy mogyorókrémet, aminek az állaga nagyon jó krémes, szerintem ideális lenne ilyesmi tölteléknek. Elkérem tőle a receptet, és hamarosan közzéteszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a gyors választ.Nem a kókuszzsír hanem az egész. cukor keménységű lett.
      Várom a mogyorókrémet.
      Üdvözlettel :Tünde

      Törlés
  9. Megsütöttem én is ma ebédre, és csatlakozok Tündéhez: a tésztával nem volt gond, viszont a krém hűlés közben kővé dermedt. Újramelegítettem, megint krémes lett (bár maradt egy kevés folyadék, ami nem keveredett bele a krémbe), kevergetve hűtöttem, de úgy is összeállt, nehezen tudtam a tésztára kenni. Azért ráraktam a tésztára, össze is tekertem, és a szeletekre vágás megint gondot okozott, mert a tészta hidegétől megint megkövült a krém, erővel kellett vágnom, szinte törnöm.

    Várok egy újfajta csokikrém-receptet, mert ennek még egyszer tuti nem állnék neki, pedig az íze nagyon finom.

    Köszönettel: Judit

    VálaszTörlés
  10. Én csak ámulok, hogy miféle nehézségekkel küzdötök ezzel a krémmel. Nekem biztos azért volt vele szerencsém, mert elég frissen felkentem. Ötletem: Puha ghít keverjetek ki xylittel és kakaóval, és ezt kenjétek a tésztára. Biztos, hogy működni fog.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Elmira!

    Nagyon tetszik a recept, pont nemrég gondolkodtam rajta, hogy a kakaóscsigát hogy lehetne paleosítani, de így már nem is kísérleteznem. :) Bár ahogy ismerem magam, mindig változtatgatok a recepteken. :) A kakaós töltelékre nekem az az ötletem támadt, ahogy olvastam a fenti hozzászólásokat, hogy szerintem úgy is működhet, ha olvasztott kókuszzsírral először megkenjük a kinyújtott tésztát és ezt megszórjuk kakaóporral és xylittel.

    Üdv,
    Timce

    VálaszTörlés
  12. Jó ötlet! Biztosan működni fog!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Elmira!

    Már három hónapja palozok, becsülettel :), ami nagyon hiányzik az a tej és a tejtermékek, ezeket még 3 hónap után is nagyon hiányolom, és sajnos nem lehet mindent kókusztejjel pótólni.

    Az akérdésem, hogy mi a helyzet a laktózmentes tejjel? a reggeli kávé jobban csúszna vele.
    Erről még nem találtam írást és sokan kérdezgetik is, hogy laktózmentes tejet sem szabad? erre nem tudok mit válaszolni, tudnál nekem segíteni ebben?

    Illetve mégy egy dolog most vettem észre, hogy Szendi Gábor oldalán fel van sorolva a tiltott zöldségek közé a csicsóka, a 2-es szakácskönyvetekben viszont több csicsókás recept is szerepel, most mi a helyzet a csicsókával? :) Én nagyon örülnék ha lehetne, elvileg a cukrosok is ehetik, talán a weboldalon van elírva?
    Előre is köszönöm segítséged, válaszaidat a kérdéseimre.

    Szép napot

    Ági

    VálaszTörlés
  14. Kedves Ági!
    Írjál nekem kérlek a paleo.tanacsado@tenyek-tevhitek.hu-ra, ott válaszolok a hosszabb kérdésekre. Köszönöm! Elmira

    VálaszTörlés
  15. Kedves Elmira,
    a laktózmentes tej sem paleo, igaz?
    Köszönöm válaszát.
    Nono

    VálaszTörlés
  16. Az sem, mert a tej a tejfehérje és egyéb ópiátszerű anyagok miatt a legveszélyesebb, a laktózintolerancia tünetileg nagyon kellemetlen, de nem veszélyes.

    VálaszTörlés
  17. Elég hosszúra nyúlt ketogén diétán voltam, amin a doki szerint lassan lazítani kellene. Gyümölcsökben túl válogatós vagyok, meg amúgy sincs gyümölcsszezon. Nem vagyok oda az édes süteményekért sem... valahogy nem bejövős, de még a maglisztes dolgok sem.
    Viszont ez a csiga nagyon guszta, teszek egy próbát hátha most már, ennyi szünet után szeretem az ilyesmit. :)
    Ma megsütöm. :)

    VálaszTörlés
  18. Hát, nem mondom, hogy a legegyszerűbb recepttel kezdesz. Szakadozni fog, de ne csüggedj! Nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megsütöttem, és nem jelentett különösebb problémát. (igaz, a sütésben rutinos vagyok) Sima ügy volt a krém, a feltekerés, de még a szeletelés is. Az eredmény pedig egy tepsi, tele frissen sült, finom, szabályos formájú, esztétikus csigával.

      Párom, aki nem paleós, sőt, el is utasítja ezt az életmódot, kijelentette, hogy mától csak így süssem a kakaós csigát, mert ezerszer jobb, mint a lisztes-élesztős változat.
      Persze megszórta egy kiló porcukorral, de a lényeg, hogy szerette. :)

      Majd legközelebb sütök neki direkt egy édesebb adagot. :) Nekem így is túl édes volt, pedig nem is volt itthon annyi nyírfacukor mint ami a receptben szerepel.

      Kettőt tudtam megenni, utána mintha kövek lettek volna a gyomromban. De ez nyilván azért, mert hosszú ideig nélkülöztem az ilyen édességeket. :)
      Majd kipróbálok valami más receptet az oldalról, vagy valamelyik szakácskönyvből. :) (ugyanis közben megszereztem a könyveidet is :D)

      Törlés
  19. Wow, hát nagyon gratulálok! Örülök, hogy ízlett a nem-paleós férjednek. Bizony a paleo sütik gyakran nagyon laktatóak, nem is lehet belőlük 1-2 darabnál többet egyszerre megenni.

    VálaszTörlés
  20. Párszor megcsináltam már, mert a párom képes egy hétvége alatt egy teljes adagot bepuszilni. :)

    Akiknek szilárd/ragadós/kezelhetetlen lett a krém: csak annyira kell megolvasztani hogy follyón, nem szabad hagyni a tűzön, mert akkor lesz ilyen.

    Tészta szakadóssága: ghí-vel kezelhetetlen a tészta, reszelt kókuszzsírral tökéletes!
    Ezt a ghít kíváncsiságból készítettem de nem lett vele könnyebb az életem. Marad a kókuszzsír. :)

    Most az a helyzet adódott, hogy az egész városban hiánycikk a darált mandula. (amúgy is lehetetlen beszerezni, mindig kiakadok tőle)
    Így darált mogyorót vettem. Isteni csigák lettek, párom el is nevezte nutellás csigának. :)

    VálaszTörlés
  21. Na ezt nevezem kreativitásnak! Az Ázsia boltban szokott lenni őrölt mandula, nagyobb kiszerelésben is. Egyébként én veszek szeleteltet és megőrlöm itthon. Miután nem használok olyan sokat, nem tart tovább egy-két percnél.

    VálaszTörlés
  22. Nálunk Ázsia bolt (nem tudom ám mi az :P) nincs, meg darálónk sincs. :(
    Darált mandulám legközelebb akkor lesz ha hazautazok Anyuékhoz szerintem. Addig marad a mogyoró. Csak így sok paleós süti kimarad, mert nincs mandula. (mekkora nevetséges szívás már és még csak nem is kisvárosban élek)

    Láttam ám mandulát, 3,5 euró volt 20dkg, lehet olcsóbban is kapni otthoni áron, ha éppen van.. én ezt sokallom el"kakaóscsigázni". :)

    VálaszTörlés
  23. Kedves Beki, hol éltek? Wow, a 3,5 euro 20 dekáért az tényleg nagyon drága. Az Ázsia bolt egy nagy üzlet a Vámház körúti csarnok mellett, ahol mindenféle egzotikus élelmiszert és alapanyagot árulnak.

    VálaszTörlés
  24. Szavak nincsenek rá, hogy ez a kalács milyen mennyei lett! :)
    Aggódtam pedig, mert az én sütőm nem tud nem levegőkeringetéssel sütni, de nem okozott gondot szerencsére. Egyébként ez miért fontos? Nem igazán értek a sütés ezen részéhez. :)
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  25. Bocsánat, rossz helyre írtam :) A vaníliás-citromos süteményhez szántam a soraimat.

    VálaszTörlés
  26. Sziasztok!Kakaó helyett darált dióval próbálta valaki? :)

    VálaszTörlés
  27. Kedves Elmira!

    Most kezdtem bele ebbe az egész paleo életbe hát nem mondom nem egyszerű:) olyan kérdésem lenne hogy a paleo édességéket mennyire lehet "büntetlenül" enni?

    VálaszTörlés
  28. A paleo édességek kellemes kiegészítői az étrendnek, jó, hogy nem kell teljesen lemondani róluk, de azért a fő csapás a hús, hal, tojás, zöldség legyen. Szerintem a heti egy-kétszeri süteményezés belefér, ha kifejezetten fogyni szeretne valaki, akkor érdemes teljesen elhagyni őket egy darabig. Ha nagyon vékony valaki, és a paleóval még lefogy, akkor segíthetnek tartani a súlyt, és akkor persze gyakrabban is lehet őket enni.

    VálaszTörlés