2012. február 21., kedd

Áfonyás muffin

Hát kérem szépen. Az úgy kezdődött, hogy kaptam egy zöldalga port, amit ehetetlennek minősítettem. Bekapszuláztam, amennyit tudtam, mert úgy lecsúszott valahogy, de csak úgy, vízben elkeverve, hát az meghaladja az én képességeimet. Tegnap reggel támadt egy brilliáns ötletem, hogy belekeverem egy gyümölcsturmixba, és így talán emberi fogyasztásra alkalmassá válik. 4 dl vizet, 2 ek. arany lenmagot, kb. 10 dkg fagyasztott kékáfonyát, 10 dkg málnát, egy pici fahéjat, vaníliát, 1 ek. eritritet, és egy teáskanál algaport turmixgépbe tettem és pürésítettem. Nagyon kellemes reggeli lett belőle, de túl sok volt, kb. a fele megmaradt. Másnap gondoltam, belesütöm valamibe a turmixot, így lett a muffin. Csak öt evőkanálnyi ment bele, szép szürke lett tőle a tészta, de haladó paleósok ilyen apróságtól nem rendülnek meg :-).

6 muffinhoz:
2 tojás
egy csipet szódabikarbóna
5 ek. turmix (gyümölcspüré egy kis vízzel, az alga nem kötelező!!)
2-3 ek. eritrit
pici fahéj és vanília
3 ek. őrölt mandula
3 ek. gesztenyeliszt
a tetejére pár szem áfonya

A tojásokat kikeverjük a szódabikarbónával, az áfonyapürével, az eritrittel, és a fűszerekkel. Hozzáadjuk a liszteket. A muffinformába öntjük, a tetejére szórunk pár szem áfonyát, és 180 fokon, kb. 25-30 perc alatt megsütjük.

6 megjegyzés:

  1. Elmira, a seaweed (carrageen moss) az, amiről írtál? Épp tegnap este olvastam róla egy magazinban (Good Food régi száma), hogy Írország nyugati és északi partjain már nagyon régóta használják, széles körben elterjedt, jódban gazdag, természetes zselésítő anyag. Pont azon gondolkoztam, hogy ki kellene próbálni, erre tessék, olvasom ezt a csúcs bevezető szöveget! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi, nem, ez nem ugyanaz. A carrageen tényleg jól működik, mint zselésítő anyag, ez a WELLSTAR nevű cég terméke, Green Gold a neve, mikroalga por. Nem zselésít, brutális tengeríze van, de így tudom fogyasztani. Ezek mind gazdag jód források. Próbáld csak ki a carrageen-t. Aztán indulhat az import business...

      Törlés
  2. Elmira azt szeretném kérdezni, hogy az eritrit nem okoz -e hasmenést? Ugyanis a menyem sem a xilitet, se a xukrot, de még a drága papirdobozos nyirfa cukrot sem tudja enni, mert erős hasmenést kap tőle.

    VálaszTörlés
  3. Az eritrit kevésbé irritálja a beleket, mint a xylit, de nagyon érzékeny egyéneknél esetleg ez is problémás lehet. Az eritrit teljes egészében felszívódik a vékonybélben, tehát a vastagbelet és attól lefelé nem bánt. Egyébként a felsorolt termékek ugyanazt az édesítőt takarják, csak más márkanéven.

    VálaszTörlés
  4. Elmira, a zöld alga por nagyon jó turmixokba, pl. banán-alma-zöldsaláta vagy avokádó-alma kombinációban. Feldob minden zöld turmixot, nem beszélve arról, hogy tényleg nagyon egészséges. Sokkal jobb így, mint kapszulaszerűen lenyelni.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Kati, én is erre jutottam. Így kifejezetten kellemes.

    VálaszTörlés