2012. január 20., péntek

Sütőben sült rakott zeller

Nem mondom, hogy nagyon szép ez a kép, mert mire le tudtam fotózni, a felét már megettük. Viszont nagyon finom volt, és ebből a mennyiségből hárman ettünk, két alkalommal, szóval elég kiadós is volt. Persze jó nagy zöldsalátával mindkét alkalommal. Hús mellé is jó ez köretnek, de én pillanatnyilag eléggé zöldséges kedvemben vagyok, így a főszerep az övék a tányéromon. Évekig minden januárban rámjött a vegetáriánizmus, és ez általában két-három hónapig tartotta is magát. Nem tudom, ez minek köszönhető, de így működik a belső órám. Most nem vagyok húsmentes, csak az arány tolódott el sokkal inkább a zöldségek javára. Lehet, hogy én már korán megkezdem a húsvétot megelőző böjti időszakot. Pedig a farsangi szezonban tobzódni szokás. Érdekes műszer az emberi szervezet, és nagyon fontos megtanulni hallgatni arra, amit súg. A kisgyerekek még tudják ezt, csak felnőttkorra elfelejtjük.

2 nagy, hámozott, szeletelt, párolt zellergumó
2 vékonyan szeletelt lilahagyma
1-2 dkg szárított vargánya
1 tk. libazsír + a kikenéshez
só, bors
10 dkg kesudió
3 dl főző+áztató víz
2 gerezd fokhagyma
5-7 dkg reszelt grana padano sajt
A vargányát leöntjük annyi meleg vízzel, hogy teljesen ellepje és hagyjuk ázni minimum 1 órát. A zellert kevés sós vízben félig puhára pároljuk. A lilahagymát megdinszteljük az egy kanál zsíron. A kesudiót a gomba leszűrt áztatóvizével és a zeller főzővizével (3 dl legyen a folyadék), valamint a fokhagymával és a sajt felével turmixoljuk.
Egy tűzálló edényt kizsírozunk, beletesszük a teljesen lecsöpögtetett zeller szeleteket, rá az áztatott, darabolt vargányát, majd a lilahagymát. Az egészet leöntjük a kesuszósszal, a tetejét megszórjuk a maradék sajttal és 180 fokos sütőben szép pirosra sütjük.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Elmíra! Elkészítettem és nagyon finom lett!!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Erika! Örülök, hogy ízlett :-)

    VálaszTörlés
  3. Egyetértek, nagyon jó recept.Elkészítettem már kétszer is:)

    VálaszTörlés