2012. január 2., hétfő

Narancslekvár


Férjemnek készítettem karácsonyi ajándékba ezt a lekvárt, mert igazi angol lévén igencsak hiányolja a reggeli pirítóst és a marmalade-et. Most meg se pirítós, se marmalade... viszont 7 kiló mínusz, jó közérzet, stabil vércukorszint, kevesebb allergia, nagyobb mozgáskedv. Így hát nem berzenkedik, de azért nagyon örült a lekvárnak. Ő elég kesernyésen szereti, de ha valaki kevesebb héjjal szeretné készíteni, akkor csak a narancsok felének, háromnegyedének a héját vagdossa bele.
3 közepes üveghez:
7 db bio narancs
1 db bio citrom
kb. 4 dl víz
50 dkg xylit
1 tk. agar-agar

A narancsok és a citrom héját vékonyan lehámozzuk, úgy, hogy a fehér részből minél kevesebb kerüljön bele. A héjat vékony csíkokra vágjuk (én ollóval dolgoztam). A levet kifacsarjuk, az egészet lábosba tesszük, hozzáadjuk a vizet, és a xylitet. Felforraljuk, majd kislángon, fedő alatt kb. másfél- két órát főzzük. Az agart összekeverjük egy kevés hideg vízzel, és a lekvárhoz adjuk, jól elkeverjük. Kifertőtlenített üvegekbe töltjük.

4 megjegyzés:

  1. Elmira!
    Érik az őszibarack. Annyi, hogy nem tudjuk megenni. Hogyan tegyem el télre?

    Bernadett

    VálaszTörlés
  2. Kedves Bernadett! Amennyit tudsz, fagyassz le, mert akkor sokféleképpen felhasználhatod. Lekvárnak meg kéne hámozni, és max. 20% xylittel és kilónként 1/2 teáskanál agar-agarral beforralni. Nem kell hosszan, csak amíg csírátlanodik. Az üvegeket kell nagyon alaposan fertőtleníteni, abban áll a titok, hogy ne romoljon meg.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, ki fogom próbálni ezt is. Közben találtam egy befőzési technikát: a megtisztított, felezett barackkal megtömött üvegeket tepsibe raktam, és betettem a hideg sütőbe. 200 fokon 20 perc. Miután kiszedtem, pár percre fejre állítottam őket, aztán be a szárazdunsztba. Szépek és finomak lettek.

    VálaszTörlés
  4. Jól hangzik! Én most a rengeteg almánkkal viaskodom...

    VálaszTörlés