2011. december 19., hétfő

Rukkola-mángold saláta


A minap a Culinaris-ban jártam, ahova egyre ritkábban megyek, mert annyira irreálisnak tartom az árait. Van egy-két apróság, amiért érdemes odalátogatni, mert máshol nem kapható vagy nem olyan minőségben. Pl. ha igazán jó avokádót szeretnék, akkor ott mindig kapok. A zöldsaláták ára is korrekt, ezek főként Olaszországból jönnek. Így vettem egy csomag rukkolát és egy csomag másfajta levelet, amire az volt írva, hogy mángold. Ez egy olyan fajta, amit eddig nem ismertem mángoldként. Szép vörös szára meg erezete van a leveleinek. (Azért ha már ott jártam, vettem egy újabb borskülönlegességet, amiről majd egy későbbi bejegyzésben szót ejtek.)

Ne gondoljátok, hogy teljesen meghibbantam, hogy Szt. Jakab kagylót teszek egy hétköznapi salátába. Volt még pár darab a mélyhűtőben, mert maradt a szakácskönyv írásából, így hát felhasználtam. Az utóbbi időben állandóan fokhagymát, zöldeket, meg halféleségeket kívánok. Ez volt valamelyik nap az ebédem, és nagyon jólesett. Előételnek is tökéletes választás, egy jóféle paleo kenyérrel (vagy anélkül) ígéretes nyitánya lehet egy ünnepi étkezésnek. Természetesen kagyló nélkül is éppolyan jó! A gombát és a kagylót egy előző napról a serpenyőben maradt sült húsnak a zsírján sütöttem meg, ami igen jót tett nekik.
2-3 adag
5 dkg rukkola
5 dkg apró mángold levél
2 gerezd aprított fokhagyma
2 ek. olíva olaj
1 ek. zöld citrom lé
só, bors
sült hús zsír
4 nagy gomba
2-6 Szt. Jakab kagyló

A gombát felszeleteljük. A kagylót fagyottan is bele lehet tenni a forró zsírba, pár perc alatt átsül. A gombaszeleteket mindkét oldalukon szépen megsütögetjük. A kétféle levelet megmossuk, lecsöpögtetjük, az olívával, zöld citrom levével és sóval, borssal összekeverjük. A sült gombaszeletekkel és kagylóval tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése