2011. február 12., szombat

Vaníliás habfelhők eperkrémmel



Egyik nagy bánatom, hogy a cukorhelyettesítők nem karamellizálódnak. Szerettem volna egy paleo Pavlovát készíteni Valentin napra, de a xylittel felvert tojásfehérjehab sosem sül ropogósra. (Több mint 2 órát volt a sütőben, és egyáltalán nem száradt meg a külső rétege). Ezt a desszertet eredetileg az 1920-as években kreálta egy új-zélandi séf Anna Pavlova orosz balett táncosnő tiszteletére. A habcsók alapot gyakran fagylalttal, friss gyümölccsel tálalják. Az én paleo Pavlovám puha maradt, de az első csalódás után végül vidáman megettem. Egy kicsit a madártej habgaluskáira emlékeztetett az állaga és az eper friss ízével kellemes együttest alkottak.
4 puffancshoz:
2 tojásfehérje
1 csipet só
1 késhegynyi vanília őrlemény
3 csapott ek. xylit
20 dkg fagyasztott eper

Az epret hagyjuk kicsit kiengedni, és amikor még jeges, de már nem kőkemény, botmixerrel turmixoljuk.

A tojások fehérjét a csipet sóval felverjük kemény habbá. Belekeverjük a vaníliát és a xylitet és tovább verjük két-három percig. Evőkanállal négy tojásfehérje puffancsot helyezünk egy sütőfóliával kibélelt lapos tepsire és 120-140 fokos sütőben kb. két órát sütjük.

Lapáttal alányúlunk, tányérra helyezzük és a hideg eperkrémmel tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Szeretném kérdezni h a méz használható e habcsók készitésre? Vagy ne is próbálkozzak?

    VálaszTörlés
  2. Én még nem próbáltam... Fruktózzal meg barnacukorraligen, amikor még használtam ezeket, de egyik sem volt tökéletes.

    VálaszTörlés