2011. február 10., csütörtök

Tényleg szívbarát lenmag keksz


Bár nagyon finomak a paleo muffinok és sütemények, néha jólesik valami sós ropogtatnivaló. Ezeket a kekszeket szendvicskrémekhez is fel lehet használni mártogatónak. Avokádókrémmel vagy paradicsom salsával különösen finom! Ha hosszúkás csíkokat sütünk belőle, lágytojásba is lehet mártogatni. Az Olajessimo egy különleges, magyar fejlesztésű olaj, amelyben magas az omega3 és nagyon alacsony az omega6 zsírsavak mennyisége. Bővebb információ: http://www.olajessimo.com/
10 dkg lenmagliszt
½  tk. sütőpor
½ csapott kk. só
½ kk. szárított bazsalikom
½ kk. szárított oregánó
1 kk. édesnemes paprika
1 gerezd áttört fokhagyma
1 tojás
1 ek. Olajessimo

Egy tálban összekeverjük a lenmaglisztet a sütőporral, a sóval, a fűszerekkel és a fokhagymával. Hozzáadjuk a tojást és az olajat, és addig keverjük, amíg egynemű masszává válik. Ekkor kivesszük a tálból és kézzel kicsit meggyúrjuk, cipóvá formázzuk. Innentől kezdve pont ugyanúgy bánunk vele, mint egy tésztával: nyújtófával kb. 3 mm-es lapra kinyújtjuk, és tetszőleges formára vágjuk. Nem kell megijedni, ha először kicsit repedezik, kézzel nyugodtan lehet korrigálni a réseket. Egy lapáttal alányúlva tudjuk majd a kivágott formákat a tepsire helyezni. Egy sütőpapírral vagy még jobb, ha szilikon lappal vagy sütőfóliával kibélelt lapos tepsire egymás mellé helyezzük a kekszeket, és 170 fokra előmelegített sütőben kb. 16-18 perc alatt ropogósra sütjük.


7 megjegyzés:

  1. Elmira, a lenmagliszt itt is őrölt lenmag? Igazi Bálin-napi sós ropogtatni valót készítettél :-) Anna

    VálaszTörlés
  2. Kedves Anna,
    Én itthon őrlök, mert így kontrollálni tudom az őrlemény finomságát. Tehát: igen, őrölt lenmag.

    Üdv,
    Elmira

    VálaszTörlés
  3. Kedves Elmira!
    Bíztam benne, hogy őrölt lenmag. Még ma elkészítem, mert sósra vágynak itthon! Köszönöm válaszod. Anna

    VálaszTörlés
  4. Elkészítettem ezt a kis keksz-szerű finomságot. Olyan finom lett, hogy ma késő este még egy kört sütöttem :-)

    Az összetételét úgy alakítottam, hogy sokáig eltartható legyen, melegben szállítható, utazáshoz ideális - így ezúttal kihagytam a tojást és tettem bele több zsiradékot (kókuszolajat) és egy kicsi víz is kellett, hogy összeálljon a tészta.
    A fűszerek fokhagyma és paprika nélküli keverékét még meghintettem egy kis őrölt kardamom, őrölt kömény és kis provance-i csipettel.

    Ez a kekszecske úgy érzem kiüti a nyeregből a muffin tésztákkal készült kis mini "tortaszeletkéimet", amiket egész nyáron ettem - sok-sok gyümölccsel. Most valahogy zsírosabb és fehérjésebb "süteményre" vágyom és ez pont ilyen :-)

    Egy kis törökmogyoró vajjal és vastagra szelt nyers lilakáposztával ettem.

    Még kísérletezem majd vele: pl. az olaj helyett fele-fele olaj és libazsír biztos finom zamatot hoz, vagy egy kis ghee (?). És a lenmaglisztnél (részlegesen olajtalanított, csökkentett omega 6 tartalmút használtam) kipróbálom, hogy milyen, ha adok hozzá egy kis paleo lenmag-tökmag mixet, vagy egy kis lenmagot, amit kicsit durvára őrölve, szemcsésen keverek a tésztához....

    VálaszTörlés
  5. Micsoda klassz tovább fejlesztések!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Elmira! Hihetetlenül finom lett a keksz, igaz kicsit variáltam rajta, "kamrapucoló" keksz lett: kókusz, szezám és lenmagból, pizzás fűszerezéssel; a végtelenségig variálható a recepted, ezúton köszönöm. 70 felé közeledő, minden egészségestől elzárkózó édesanyám csak úgy falta, így azóta 3-4x-es mennyiségben készül, csatos üvegben sokáig eláll(na).

    VálaszTörlés